Paar weekjes verder - Reisverslag uit Gent, België van Geertje Vos - WaarBenJij.nu Paar weekjes verder - Reisverslag uit Gent, België van Geertje Vos - WaarBenJij.nu

Paar weekjes verder

Blijf op de hoogte en volg Geertje

21 September 2013 | België, Gent

Hallo allemaal!

We zijn ondertussen alweer een paar weekjes verder... heb niet veel tijd gehad om een verslag te schrijven. Hier gaat nu alles zen gangetje. Ben vorige week erg ziek geweest.. wat een ellende om een arts te krijgen. Men keel was flink opgezet dat ik bijna niet kon ademen en slikken. Op maandag vroeg in de ochtend, omdat ik die dag weer begon met dienst draaien, heb ik me ziek gemeld... en tja dat doe ik niet zomaar. Men huisgenootjes maakten zich zorgen en gingen met mij naar artsen bellen.. maar we werden van het kastje naar de muur gesmeten. Uiteindelijk moesten hun weg en zat ik hier alleen met een ander huisgenootje die nog lag te slapen. Helemaal in paniek heel internet afgezocht naar een arts. Uiteindelijk om 9uur samen met men huisgenootje die ik wakker had gemaakt op de fiets en er gewoon naar toe gaan. Via de Pharmacy (apotheek) hebben we een afspraak om 10:30 kunnen maken bij een huisarts dicht aan huis. Toen we daar waren hebben we bijna een uur moeten wachten omdat de arts zo erg uitliep met zijn consulten. Eindelijk aan de beurt keek hij in men mond en schrok heel erg! Hij vertelde me dat ik een fikse keelontsteking had en misschien zelfs wel klierkoorts. Ik kreeg antibiotica en ibuprofen voorgeschreven en als het naar 2 dagen niet afgezakt was moest ik onmiddellijk terug komen. Voor men stage had hij een brief opgemaakt dat ik een week niet op de afdeling mocht komen, omdat het besmettelijk is. Na een week bank liggen en niks doen (wat echt verschrikkelijk was, want ik kan niet stil zitten) voelde ik me een stuk beter. Ik was allang blij dat het geen klierkoorts was, want dan had ik terug naar Nederland gemoeten en men stage moeten beëindigen. Afgelopen week ben ik weer gestart en op de afdeling waren ze blij me weer te zien, al was ik nog wel erg verkouden. Afgelopen week is een lange week geweest. Ik heb 3 vroege diensten gedraaid en 2 late diensten en morgen werk ik weer een vroege dienst... Alles om met kerst lekker naar huis te kunnen.

Ik heb hier samen met een huisgenootje al veel cultuur kunnen snuiven. We hebben veel afgefietst naar leuke bezienswaardigheden en kunnen genieten van de mooie omgeving in Gent. Veel leuke dingen ontdekt. Ook samen naar de Subway wezen eten.. echt vreemd want in Nederland is dat best populair maar hier is het echt heel rustig en kennen ze het bijna niet. Natuurlijk hebben we ook al veel van het uitgaansleven kunnen genieten hier als student. Hollanders zijn hier erg geliefd, dat hebben we wel gemerkt haha! De studenten hier beginnen volgende week dus zullen de straten echt vol staan met het uitgaan, ik ben erg benieuwd!

Vanaf volgende week ga ik beginnen in de sportschool hier. We hadden in het begin toen we hier net waren een leuk aanbod gekregen om voor een half jaar hier te sporten bij Basic Fit. En ja... ik ben hier met een doel heen gegaan om in ieder geval wat afgevallen terug te komen en daar wil ik dan ook echt hard aan werken.

Op de afdeling wordt het steeds leuker, ik mag hier al veel handelingen doen en ik werk ook veel zelfstandig. Afgelopen week veel meegemaakt op de afdeling wat echt indrukwekkend was soms. Ik kan er niet veel over vertellen i.v.m. beroepsgeheim maar ik kan vertellen dat verpleegkundigen hier meer mogen dan in Nederland en dat alleen al zegt voor veel mensen genoeg. Deze week ook begonnen aan men opdrachten, het is soms lastig omdat ze op de afdeling niet helemaal begrijpen wat ik bedoel of dat ze hier bepaalde dingen niet hebben die we wel in Nederland kennen.. zoals wetten in de zorg waar wij ons aan moeten houden hebben ze hier niet. Hier hebben ze er soort van organisaties voor die je uitleggen hoe en wat. Vanaf volgende week starten er op mijn afdeling 6 stagiaires dus dat wordt wel heavy voor mij. Hier is het zo dat ze 3 week stage lopen 3 week school het ganse jaar door.

De vlaamse taal begin ik ook steeds meer aan te wennen en neem zelfs al een paar woordjes over. Ik zal het niet gaan gebruiken hier, want dat begrijpen jullie er vast niks meer van haha :P zelf had ik dat ook. In de eerste week versta je alles goed, maar dan ineens in de 2e en 3e week denk je echt huh... waar hebben ze het over!

Nu ik hier zit te schrijven bedenk ik me dat ik echt boodschappen moet gaan doen haha... ben dit weekend aan mezelf gekluisterd, omdat 2 huisgenootjes naar huis gaan, 1 bezoek heeft van familie en 1 bezoek heeft van haar vriendje. Gelukkig is het weer hier mooi en kan ik er lekker op uit.


Veel liefs vanuit Gent en tot snel!

Saluutjes

Geertje

Ps: de foto's zijn te vinden op mijn facebook pagina!

  • 22 September 2013 - 13:33

    Heit:

    Heey Geertje,
    Leuk verslag vanuit Gent.
    Hopelijk blijft de keelontsteking weg, zodat de stage goed verloopt.
    Gent is een grote stad......vele uitgaansgelegenheden......dit is goed tegen verveling.

    Veel plezier, daar.

    Groetjes
    Heit & Marga




Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Geertje

Actief sinds 17 Juni 2013
Verslag gelezen: 289
Totaal aantal bezoekers 4932

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2013 - 24 Januari 2014

Stage

Landen bezocht: