2 maanden Gent - Reisverslag uit Gent, België van Geertje Vos - WaarBenJij.nu 2 maanden Gent - Reisverslag uit Gent, België van Geertje Vos - WaarBenJij.nu

2 maanden Gent

Blijf op de hoogte en volg Geertje

22 Oktober 2013 | België, Gent

Hallo lieve lezers!


Ja hoor... ik zit alweer 2 maand in Gent! Waar blijft de tijd?! Mijn stage hier is geweldig. Goeie begeleiding, leuke, interessante en vooral leerzame afdeling kortom kan niet beter. Ik maak veel mee en draai zowel vroege diensten als late diensten.

Waarom ik zo lang op me heb laten wachten? hmmm 1 antwoord: weinig tijd!

Men stage hier gaat voorspoedig. Begin november komt er een docent van het alfa collega kijken hoe het met me gaat en of ik goed op schema loop met men opdrachten. Ook ga ik uiteten met mijn eigen docent en 2 andere studenten die op een andere plek hier in België zitten. Erg veel zin in!

Ik begin al goed te wennen aan de cultuur en normen en waarden hier in België. De belgen zijn een stuk relaxter dan Nederlanders. In Nederland is het vaak nu of nooit en hier is het we zien wel en overal is een oplossing voor. Goed voor mij als stress kipje haha! Ik leer veel van ze en verander ook als persoon. Veel relaxter, tuurlijk moet ik men deadlines halen maar ik weet het goed te plannen zodat ik er zelf relaxt onder ben.

Ik heb ook al een aantal lekkernijen hier kunnen proeven! heerlijk alleen daarvoor zou ik hier kunnen blijven. Zoals Belgische bonbons (pralines) hmmm heerlijk! en van die snoepjes die er worden uitgedeeld als er kindjes worden geboren m&m's in het groot en plat erg lekker. Gebakjes haha! en nog wel veel meer! Maar ik ben hier natuurlijk ook met een ander doel.. Afvallen! Ik denk dat het aardig goed gaat want men broeken worden te groot haha! Maar we zullen zien met kerst als ik thuis ben.

Ik heb ook al wat kunnen genieten van de steden hier om Gent. Zoals Aalst! Heerlijk het was geweldig samen met men huisgenootje Jolanda. We zouden die dag naar Lommel om Bicycle Showband Crescendo te bewonderen... maar helaas het openbaar vervoer liet ons in de steek. Om onze zinnen te verzetten zijn we naar Aalst gegaan. En en? wat zien we daar jaaa hoor een Albert Heijn! Het moment dat we die winkel inliepen, hadden we allebei een brok in onze keel.. heerlijk alle Nederlandse producten en genoeg keuze in producten. Ja.. ik kon zeker wel even een traantje laten. Maar gelukkig afgelopen week is hier in Gent ook een Albert Heijn geopend. Echt een super grote! Afgelopen weekend ben ik naar Brussel geweest. Super om daar eens te zijn geweest. Indrukwekkend als je dan ook voor het Hilton hotel staat. Je hoort en ziet het wel eens op tv maar dan sta je er eens voor om een foto te trekken.

En ja... hier gebeuren ook minder leuke dingen... vorige week woensdag vroeg in de ochtend werd ik gewekt door me huisgenootjes.. met van jaaa Geertje je moet komen kijken het gaat niet goed met 1 van de huisgenootjes (wil geen namen noemen). Ik kwam uit men bed helemaal verdwaald van wat is er aan de hand? Ze vertelden me snel dat ze een epileptische aanval had. Ik kwam uit bed en ging bij haar kijken. Men andere huisgenootje was haar aan het stabiliseren. Het ergste was gedaan. Men huisgenootje stelde een aantal vragen waar ze erg verdwaald op reageerde waarop ik zei.. ik ga bellen. Ik ben toen naar de woonkamer gegaan en heb 100 gebeld. Hier heb je dan gelijk de ambulance en brandweer te pakken. Ze kwamen hier gelijk met alle kleurlichten heen. Ze is toen mee genomen naar het ziekenhuis naar de Spoed afdeling. 1 huisgenootje is meegegaan in de ambulance en wij zijn op de fiets gesprongen naar het UZ. Daar zaten we dan met zen drieeën in de wachtzaal van de spoed... ergelijk hoe lang het duurde.. en wat een rare mensen komen daar binnen. Ondertussen heb ik mijn afdeling gebeld dat ik die dag niet kwam, omdat ik er voor me huisgenootje wou zijn. en heb de afdeling van me huisgenootje gebeld. Ze waren erg verschoten en zeiden ook doe rustig aan en blijf zolang je wilt. Naar 2 uur kwam de verlossing.. de deur ging open en de verpleegkundige zei kom verder. Men andere huisgenootje die de hele tijd bij haar heeft gezeten, vertelde ons in het kort wat er gedaan was en wat er nog ging gebeuren. Ze werd naar een half uur naar de Neuro poli gebracht waar ze een EEG gingen afnemen. Dat is voor de hersenen activiteit. Daarna rond de klok van 9uur kwam ze op de afdeling Neurologie waar ze een nacht ter observatie moest blijven. Op de afdeling moesten ze erg incasseren, omdat ze er niet op voorbereid waren. Er was namelijk geen kamer beschikbaar! Na een uur had ze dan eindelijk een plekje en kon ze uitrusten. 2 van men huisgenootjes zijn toen naar huis gegaan om bij te slapen, omdat zij een late dienst hadden die dag. Ik ben samen met Jolanda gebleven tot 12 uur i.v.m. dat de arts langs ging komen. We zijn daarna even thuis geweest om op te frissen en 's middags ben ik met al haar spullen naar het ziekenhuis gegaan. Het ging gelukkig een stuk beter met haar. Alleen erg moe en spierpijn. 's avonds ben ik nog een keer terug geweest en hebben we er voor gezorgd dat haar vader die snel was gekomen eten kreeg. Jaaa.. dan maak je eens een rare dag mee. 's avonds besefde ik pas wat er gebeurt was.. even een moment dat in je los komt ik pak men spullen en ga naar huis.. ook omdat er in het thuisfront slecht nieuws was gekomen. Erg dubbel en erg verdrietig. Maar door gesprekken met zen allen te hebben, heb ik men moed bij elkaar geraapt en heb doorgezet. Weer een moment van overleven en overwinnen! De volgende dag bleek dat ze tijdens de EEG in slaap was gevallen en dit dus overnieuw moest. Uit alle onderzoeken is nu vastgesteld dat ze epileptisch is en heeft medicatie voorgeschreven. In november zal er nog een MRI scan plaatsvinden en de artsen in Nederland zullen haar volledig volgen. Dus gerust gesteld. Erg blij en trots hoe we samen met elkaar gehandeld hebben!

Het is nu herfstvakantie. Iedereen is naar huis. Ik heb gisteren en eergisteren nog wat extra diensten gedraaid. Alles om straks 2 weekjes thuis te zijn. De stagiaires die nu op men afdeling zijn, zijn echt super tof. Heb een goeie klik met ze en binnenkort gaan we ergens even drinken. Erg leuk om mensen hier te ontmoeten en contact te houden.. want ja elke 3 week zijn er nieuwe stagiaires. Ook met uitgaan heb ik leuke mensen ontmoet waar ik nu nog mee afspreek erg plezant! :D

Jaja.. ik neem de woorden al wat over haha!

Vorige week ook met men werk gemaild in Nederland en opnieuw gesolliciteerd voor als ik terug kom in Nederland met kerst en in februari weer helemaal thuis ben. En ja! ik krijg opnieuw een oproep contract! Hoppa in the pocket! Ben er erg blij mee omdat ik graag in de thuiszorg werk.

Ik zal maar eens hier iets in huis gaan doen! Nu ik hier alleen zit moet ik ook alles alleen doen en dat is wel wennen haha. Maar het komt allemaal goed.

De foto's verschijnen regelmatig op men facebook dus veel plezier met foto's kijken.


Veel liefs uit Gent
Saluuuu

Geertje

  • 23 Oktober 2013 - 14:29

    Marijke:

    Trots op je, toppertje :)

  • 24 Oktober 2013 - 16:58

    Heit & Marga:

    Heey Geertje,

    Zeer mooi en boeiend verslag, hoor.

    We zijn erg trots op je.................

    Groetjes

    Heit & Marga

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Geertje

Actief sinds 17 Juni 2013
Verslag gelezen: 266
Totaal aantal bezoekers 4936

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2013 - 24 Januari 2014

Stage

Landen bezocht: