Over de helft! - Reisverslag uit Gent, België van Geertje Vos - WaarBenJij.nu Over de helft! - Reisverslag uit Gent, België van Geertje Vos - WaarBenJij.nu

Over de helft!

Blijf op de hoogte en volg Geertje

21 November 2013 | België, Gent

Lieve lezers!

Ja hoor ik ben alweer over de helft van men stage. Het is alweer een tijdje geleden dat ik wat van me heb laten lezen. Hier gaat alles goed. Echt aan het genieten van de tijd die we hier zitten. Over 3 á 4 weekjes ben ik voor 2 week terug in Nederland om onder andere heerlijk kerst te kunnen vieren met men familie en weer te kunnen afspreken met vrienden en natuurlijk te werken bij Zorgthuis Ooststellingwerf! Ik ben content! Daarachter nog 3 week stage en dan zit het mooie gentse studenten leven erop.

Ik heb al veel hier kunnen zien en heb leuke mensen leren kennen. Zoals ik in men vorige verslag vertelde komen er om de drie week nieuwe stagiaires waaronder ik 2 echt leuke meiden heb leren kennen, waar ik nu nog mee afspreek en uitga. Afgelopen weekend waren Marijke (één van men huisgenootjes) haar ouders hier, erg gezellig. Zaterdag zijn we met haar ouders en nog een huisgenootje naar de zee in Oostende geweest. Prachtig om heerlijk even uit te waaien op het strand. Daarachter hebben we natuurlijk heerlijk kunnen shoppen en natuurlijk ben ik ook geslaagd! Ook ben ik met een stagiaire die ik heb leren kennen in een club hier in Gent uit geweest waar ik nog nooit naar toe was gegaan. Echt leuk om dan via haar ook weer mensen te ontmoeten en nieuwe dingen te zien.

Terug in de tijd
2 week geleden, de week van de waarheid. TUSSENEVALUATIE! De week begon erg leuk toen mijn docent uit Nederland mij meenam naar Ieperen om daar samen met twee andere studenten van het Noorderpoort uit eten te gaan. Ik heb kunnen genieten van deze avond. Even weer lekker als vanouds lekker Nederlands haha. De donderdagavond kwam een docent van het Alfa College bij ons om de tussenevaluatie te bespreken om vervolgens het de vrijdagochtend dan real te doen! Veel besproken ook omdat in die week mijn keel weer opspeelde en er op mijn afdeling een ernstige ziekenhuisbacterie uitbrak. Dit was natuurlijk even schrikken, omdat één van de symptomen keelontsteking is. Ik ben gelijk weer naar de huisarts hier gegaan en die zag het gelijk. De klieren weer opgezet, witte koppen in de keel en een verhogen van men temperatuur. Dus weer een week gekluisterd aan de antibiotica. Vrijdag de dag van de tussenevaluatie op men afdeling. Erg spannend. Het gesprek verliep soepel. De docent stelde mij een paar vragen en daarmee had ik alles gezegd. De rest van de tijd babbelden men begeleider en hij over mij hoe ik functioneerde. Op het laatst heb ik met hem besproken wat mijn leerdoelen voor tot aan het einde van men stage konden zijn om de uitdaging er in te houden. Deze leerdoelen werk ik nu al super hard aan en krijg er al veel positieve feedback over van collega's. Kortom ik ben content.

Natuurlijk gebeuren hier ook de nodige stress dingetjes, alleen heb ik daar niet zoveel last van. Ik merk de leerdoelen die ik voor mezelf had toen ik hier heen ging aardig goed lukken. Zoals als er iets gebeurt waar ik op het eerste moment niet uit kom, niet gelijk paniekeer. Ik denk nu.. het komt goed ik kijk er morgen naar of hoe kan ik dit oplossen. Ik merk dat dit werkt op men humeur en op men functioneren in het dagelijks leven. Ik straal, lach en geniet van de kleine momentjes. Afgelopen dinsdag was ik onderweg naar men stage. Toen ik het terrein op fietste klapte men zadel om... daar zat ik dan op een zadel die recht omhoog stond.. haha en ik kan het je vertellen dat is geen pretje. Maar gelukkig had ik een toffe collega die zei aaah ik ga wel efkes naar de kinesisten (fysiotherapeuten) om te kijken voor een sleutel om je zadel aan te draaien. Dit hebben ze liggen omdat ze natuurlijk heel vaak rolstoelen moeten aanpassen. Ik was blij, hij had men zadel gemaakt :)

Ondanks dat mijn huisgenootjes veel naar huis gaan of veel bezoek krijgen en ik veel alleen dingen doe ben ik blij dat ik ondanks alles veel contact met mem en jannes in Nederland heb! In deze tijd merk ik echt dat ze er voor me zijn en samen met mij vechten om dit te halen. Ook merk ik dat de band tussen hen en mij ondanks op zo'n afstand erg hecht is. Ook men vrienden in Nederland die mij regelmatig een berichtje sturen, ik merk nu ik hier zit wat vrienden voor me betekenen. Ben ook blij als men beste vriendinnetje langs gaat komen heel binnenkort :)

Jaja, iedereen zal het tussen de regels wel merken... ik begin vlaams te klappen hahaha.... Op men stage praat ik volledig met de Vlamingen mee. Gelukkig woon ik met Nederlanders in één huis dus zal ik het nooit volledig overnemen.

Nou genoeg gebabbeld !
Tot snel en saluukes



Geertje

  • 21 November 2013 - 19:00

    Marijke:

    Ahhhh super leuk berichtje gek zotteke van me hihi <3

  • 25 November 2013 - 10:41

    Heit:

    Heey Geertje,

    Leuk verslag.......

    Succes en toi, toi, toi!!!!

    Groetjes,
    Heit & Marga uit Emmen.

  • 27 Januari 2014 - 11:17

    Van Hecke Wesley:

    W8 maar :D u woordenlijst Gents dialect komt er nig aan :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Geertje

Actief sinds 17 Juni 2013
Verslag gelezen: 390
Totaal aantal bezoekers 4945

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2013 - 24 Januari 2014

Stage

Landen bezocht: