1e week in Gent - Reisverslag uit Gent, België van Geertje Vos - WaarBenJij.nu 1e week in Gent - Reisverslag uit Gent, België van Geertje Vos - WaarBenJij.nu

1e week in Gent

Blijf op de hoogte en volg Geertje

04 September 2013 | België, Gent

Hallo allemaal!

Hier dan eindelijk een verslagje van mijn eerste week.
Zaterdag 24 augustus ben ik vanuit Haulerwijk vertrokken samen met mijn moeder en broer Sjouke in de auto richting Gent. Ik heb afscheid genomen van Jannes en broer Henderikus. We waren nog maar 5 minuten onderweg toen we de eerste stop al maakten omdat de sjorbanden op de auto een vreselijk geluid maakten! Na enig gepruts met touwen hebben we onze reis naar Gent vervolgd. Na een lange rit van ongeveer vier en een half uur door alle files kwamen we aan in het mooie Gent. Veel gedoe om bij de straat te komen waar het appartementen complex staat, omdat hier aan alle kanten weg werkzaamheden zijn. In het appartementen complex zit ik samen met 4 andere studenten verpleegkunde op de 2e verdieping zonder lift! Je kunt je voorstellen dat alles wat ik mee moest nemen de trap op moest... van koffers, tassen, nachtkastje tot het bed om op te slapen. Mama en men broer hebben me geholpen om alles boven te krijgen en in elkaar te zetten, daarna hebben we afscheid genomen en zijn ze hun weg teruggekeerd naar huis.

Mijn eerste nacht in het appartement was vreemd, het gevoel van dat je op vakantie bent en over 2 week weer naar huis gaat.. maar nee ware realiteit een half jaar stage!

Zaterdagavond hebben we gelijk het nacht leven in Gent verkend... en ondanks dat de studenten hier pas eind september, begin oktober beginnen met school was het hartstikke gezellig. Belgen zijn erg sociaal en helpen je met vragen naar leuke uitgaansgelegenheden, drinken daar een drankje met je en gaan dan zelf weer verder. Het enige vervelende was dat mijn fiets kapot is gegaan... toen kwam ik erachter dat lopen door Gent niet heel ideaal is (vooral om de verre afstanden die we hadden gemaakt haha).

Één van mijn mede studenten die hier al een halve week zit dacht maar eens haar was te wassen, alles ging prima tot dat ze haar was eruit zou halen.. er kwam een gegil vanuit de bijkeuken waarbij ik naar haar toe rende wat is er aan de hand.... het water stroomde uit de wasmachine, één natte boel in de bijkeuken! Natuurlijk dacht ik ook aan mijn fiets.. ik dacht shit hoe kan ik hier mijn fiets fixen?? Dus beneden buiten gevraagd of een man gereedschap had zodat ik naar mijn ketting kon kijken. Het bleek dat men ketting erop zat maar iets binnen in het mechanisme (volgens de engelsman) kapot was.. dat werd dus zoeken naar een nieuwe fiets. Via google ben ik terecht gekomen op een tweede hands website daar zag ik een mooi fietsje staan voor een klein prijsje, dus heb ik de eigenaar opgebeld, hele vriendelijke man. Zelfs zo goed voor elkaar dat hij de fiets achterin een kleine opel corsa had gedaan om hem hier te kunnen brengen. Dus weer een fiets rijker. Want ja ik moest vanaf maandag wel naar het ziekenhuis voor mijn medische keuring.

De maandag was aangebroken en om 13uur had ik mijn medische keuring.
Mijn medestudenten/huisgenootjes moesten al wat vroeger in de ochtend dus wist ik een beetje wat me te wachten stond. Er werd van alles gevraagd, of ik allergieën had of dit en dat.... men ogen werden getest en daar scoorde ik redelijk goed op. Daarna kreeg ik nog een spuit om te kijken of ik tuberculose heb die prik moest ik 2 dagen in de gaten houden of men huid er anders op ging reageren. Nou gelukkig lieve mensen ik heb geen TBC! Naar de medische keuring heb ik ook alvast een kleine kennismaking gemaakt op de afdeling Fysische geneeskunde en revalidatie. Daar heb ik van de hoofdverpleegkundige een rondleiding gehad door het gebouw en alvast kennisgemaakt met mede collega's en één van men begeleiders. Dinsdag had ik om 13 uur samen met mijn medestudenten de Elektronisch patiënten dossier toets.. we hadden allemaal niet super goed geleerd maar nog wel met zen allen doorgenomen. Allemaal best zenuwachtig begonnen we aan onze toets. Het is een toets die je moet halen om zelf een inlogcode te krijgen om te kunnen rapporteren en alle belangrijke dingen op te kunnen schrijven in het systeem, deze hadden wij dan ook echt nodig. Ik begon heel goed en snapte hoe ik het allemaal moest invullen. Toen ik klaar was kwam een man van de EPD het controleren, maar helaas ik had één piep klein dingetje over het hoofd gezien. Waarvan ik wel wist hoe ik dat moest invullen.. balen als een stekker GEZAKT! :(. Uiteindelijk heeft 1 van ons het weten te halen.

Woensdag de REAL day, men eerste stage dag! Spannend!! De afdeling waar ik stage loop is erg interessant.. Ik kan er niet veel over vertellen, omdat ik geheimhouding heb.. maar je ziet veel jonge kinderen die door ernstig ongeluk moeten revalideren. Veel met hersentrauma.. de eerste dag heb ik zeker even moeten slikken om één patiënt van 16 jaar. Er gaat op het moment wanneer ik dan op de fiets naar huis zit van alles door me heen als de auto's letterlijk langs je vliegen.. De rest van de dagen verliep hetzelfde, beetje kennismaken en de afdeling leren kennen. Vrijdagmiddag hadden we allemaal weekend. Één van mijn medestudentjes ging naar terug naar Groningen voor wat dingetjes te regelen. Wij gingen als avondeten lekker makkelijk naar de patat zaak, om wat lekkers op halen zodat we het thuis op konden eten. Eenmaal thuis aangekomen vlogen mijn huisgenootjes naar boven en daar stond ik beneden nog te klungelen met men slot. Ik dacht ze halen vast een grapje met me uit om de deur dicht te houden ofzoo... ik kwam aan en toen gooiden ze de deur open SUPRISEE!! Ze hadden omdat ik in juli jarig ben geweest een suprise party geregeld... ik wist niet wat ik zag en brak in tranen uit.. wie doet nou zoiets moois voor je! Ik was op dat moment erg gelukkig en wist niet wat ik moest zeggen.. het hele huis met slingers en ballonen en een cadeautje ontbrak dan ook niet... ik had een mooie spiegel gezien maar niet gekocht, dit hadden ze onthouden en mij als cadeau gegeven echt super lief! deze avond hebben we lekker wijntjes gedronken en een meiden film gekeken erg gezellig! Zaterdag als vanouds weer opstap naar de zelfde club.. erg gezellig maar je merkte deze avond dat er dan ook zeker foute belgen zijn... uiteindelijk wel een hele gezellige avond gehad en natuurlijk weer laat in bed! Zondag een bijkom dag en natuurlijk weer voorbereiden voor de nieuwe week!

Nou lieve lezers, dit was globaal mijn eerste week. De foto's volgen later!

Heel veel liefs en saluutjes!!


Geertje

  • 04 September 2013 - 12:04

    Martine:

    Zozo! Geen saaie eerste week gehad dus. Met ups en downs.. Maar leuk verslag.. Ik zag dat je met Tjitske op de foto stond daar.. Woon je daar ook bij? :) Veel plezier en succes in de rest van de weken. X

  • 04 September 2013 - 12:10

    Geertje:

    Jaa klopt is Tjitske haha die zit hier ook :)

  • 04 September 2013 - 14:11

    Ina Wold:

    Lijkt me super om zo een stage te kunnen volgen, klinkt heel positief!!

  • 04 September 2013 - 17:57

    Sonja:

    Geertje,
    Wat een leuk verhaal heb je geschreven!ik ga ervan uit dat je opleiding in Gent slaagt,maar mocht dat niet lukken dan kan je altijd nog een boek schrijven

  • 06 September 2013 - 09:17

    Heit:

    Leuk verslag van je 1e week in Gent........

    Suc6 daar.....

    Heit

  • 10 September 2013 - 20:04

    Sjoukje:

    Hey famke, hoe gjit it nou mei dy. Fielst dy ol wer wot better?
    Moai ferhaal jer! Klinkt gesellig.

  • 12 September 2013 - 20:01

    Geertje:

    Hooooi Sjoukje,

    't gjit ol stikken better. Zit nog oan de anti biotica. Ik hier een fikse keelontsteking
    maar bin joed wer nij de arts west en die zei ol dot it er better útseag.

    't is jir gesellig, leuke meensken, leuke stage komt helemaal goed! :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Geertje

Actief sinds 17 Juni 2013
Verslag gelezen: 279
Totaal aantal bezoekers 4941

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2013 - 24 Januari 2014

Stage

Landen bezocht: